Facebook-campagne-begrippenlijst

Facebook campagne

Promotie op Facebook door middel van tekst, foto, geluid of video met als doel een product of dienst onder de aandacht te brengen. Dit kan worden opgezet met de betaalde promotie diensten van Facebook of door zelf posts of acties op te zetten op Facebook. Hiervoor kunnen ook programma’s zoals SocialFrame worden gebruikt.

Facebook fotowedstrijd

Een wedstrijd op Facebook, waarbij je je publiek foto’s laat uploaden en beoordelen. Hierbij koppel je een prijs aan de foto met de meeste stemmen en of aan het leukste commentaar. Hiermee ben je in staat in contact te komen met je volgers/publiek. Je kan als voorwaarde voor het winnen van een prijs het liken van je site koppelen. Een leuke en interactieve manier van contact en aandacht. Hiervoor zijn speciale apps beschikbaar zoals de fotowedstrijd app van SocialFrame.

Facebook speciale aanbieding

Aanbieding op Facebook met persoonlijk karakter door toepassen code of kortingsbon. Facebook leent zich erg goed voor het plaatsen van aanbiedingen. Mensen vinden het leuk om op deze manier verrast te worden met een product of dienst. Facebook wordt vooral gezien als gezellig en fun. Leuke aanbiedingen vallen snel in deze categorie en worden gretig bekeken. Maak op Facebook een leuke opvallende speciale aanbieding en wordt goed en gratis bekeken door een breed publiek. SocialFrame ondersteunt dergelijke acties met voorgedefinieerde frames, waardoor het opzetten van Facebookcampagne als een speciale aanbieding met automatische deelfunctie nog makkelijker wordt.

Facebook prijsvraag

Een prijsvraag op Facebook, waarbij je je ten doel stelt meer aandacht voor je Facebook pagina, website, bedrijf, product of dienst te verkrijgen. Bedenk een leuke vraag en laat je publiek/volgers deze vraag beantwoorden en stel een prijs in het vooruitzicht. Stel hier eventueel voorwaarden aan als het liken van je pagina of het delen van je deelname aan de prijsvraag. Vooraf gedefinieerde actieframes zoals bij SocialFrame beschikbaar gesteld helpen je eenvoudig een dergelijke prijsvraag op Facebook op te zetten.

Facebook kijk en vergelijk

Kijk en Vergelijk is een facebook actie waarbij je een tweetal zaken tegen elkaar laat opnemen in een wedstrijd. Je vertoont bv een 2-tal producten, diensten, kleurstellingen etc. die je middels foto laat zien, waarbij je het publiek vraag waar hun voorkeur naar uit gaat. Laat hen kiezen en beslissen en laat de uitkomst bepalend zijn voor verdere acties. Zo betrek je niet alleen je publiek en volgers bij je bedrijf, maar laat je de keus tevens afhangen van de feitelijke voorkeur i.p.v. je eigen mening. Zeer succesvol en interactief bij het opzetten van een Facebookcampagne. Vanuit SocialFrame wordt deze functionaliteit van Kijk en Vergelijk als standaard actie app beschikbaar gesteld.

Facebook Webwinkel

De Facebook Webwinkel is functionaliteit die door een SocialFrame app geboden wordt om producten via Facebook in de etalage te zetten en te promoten. Deze webwinkel app biedt de mogelijkheid deze producten direct door te linken naar je website of webshop, maar kan ook op zich zelf staan. Een unieke manier om snel en effectief een breed publiek via Facebook te benaderen en opnieuw interactief met potentiële klanten via Facebook in contact te komen en gezien te worden.

Facebook groepsdeal

Met een groepsdeal doe je een aanbieding onder kwantum korting (volume voordeel) of juist een scherp aanbod dat maar beperkt voorradig is. Hiermee kun je op Facebook snel een groot bereik realiseren met een actie en je volume zelf beheersen (niet te veel of niet te weinig). De groepsdeal app van socialFrame voorziet in de standaard functionaliteit en techniek om een dergelijke actie vorm te geven. Via SocialFrame plaats je de app op de tijdlijn van je zakelijke Facebookpagina. Eenvoudig en snel vorm te geven en op te zetten.

Facebook Cover foto

De Facebook Cover foto is de foto die bovenaan je Facebookpagina zichtbaar is en bepalend is voor de uitstraling van je Facebookpagina. Vaak wordt deze foto in stijl opgemaakt overeenkomstig je website. Op die manier geef je een duidelijk en consistent beeld af als beeldmerk van je bedrijf.

Facebook Profiel foto

De Facebook Profile foto, of in het Nederlands Profiel foto is de kleinere foto, geplaatst in de cover foto bovenaan je tijdlijn op Facebook. Hier wordt vaak een persoonlijke foto of een logo van een bedrijf geplaatst. Je uiterlijke kenmerken op Facebook bepalen hoe je overkomt en wat je uitstraalt. Denk hier dus goed over na bij het opstellen van je zakelijke profielpagina op Facebook.

Facebook Insights

Facebook Insight is te vinden in de menubalk boven je Cover foto. Insights geeft je inzicht in de prestaties en interactie op, via en met je Facebook pagina. Het laat het bereik zien, het aantal (page)likes, eventuele acties en posts van derden.Ook kan je hier inzicht verkrijgen over de geografische locatie en de sekse van de bereikte mensen.